Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Elektronisk kommunikation 

Der kan bestilles tid til konsultation eller blodprøvetagning samt recepter via elektronisk kommunikation, det kan gøres via Min Læge-appen.       

Der kan kun bestilles tid til ikke akutte ting og man skal altid afvente en godkendelse fra Lægehuset, før man kan regne med at bestillingen er i orden.

I tvivlstilfælde ring hellere en ekstra gang

E-konsultation er beregnet til små spørgsmål der kan afklares med et enkelt svar, ellers skal man bruge telefonen eller komme til konsultation. E-konsultation kan ikke benyttes til akutte problemstillinger, da svar på dagen ikke kan garanteres. Vi henstiller til at man ikke bruger E-konsultation til tidsbestilling og anmoder om at man opretter hver enkelt bruger for at undgå, at det bliver journalført i fejl journal.

Direkte link til elektronisk kommunikation

Hvis man benytter Appen Medicinkortet, får man ikke svar ved medicinbestilling. Hvis vi ikke kan bestille det ønskede gives ikke besked, da der ikke er en svarmulighed for os ved bestillingen.

Medicinbestilling er beregnet til det medicin man har fået før og får fast.
Man går direkte ind på sit medicinkort hos Lægehuset og kan se den medicin vi har stående. Hvis det ser ud som om, man ikke kan bestille, kan det skyldes at der ligger en recept med flere udleveringer på apoteket. Det kan også skyldes en fejl i vores registrering af antal tabletter per dag. Ring derfor i denne situation.

Man skal altid bestille mindst dagen før man skal bruge medicinen.

Vedrørende afhængighedsskabende medicin

Fornyelse af recepter på afhængighedsskabende lægemidler skal i henhold til Sundhedsstyrelsens retningslinjer, med mindre særlige omstændigheder taler herfor, ske ved personlig konsultation.

Du skal derfor bestille en tid hos en af sygeplejerskerne for at få op- følgning på og mindske risikoen for afhængighed af medicinen.

Afhængighedsskabende medicin er i henhold til Sundhedsstyrelsen:

  • Morfin og morfinlignende midler som f.eks. Dolol, Tramadol, Oxycontin, Oxynorm.
  • Benzodiazepiner (beroligende medicin) og lignende stoffer inklusiv sovemedicin.
  • Visse andre lægemidler med afhængigheds-/misbrugsrisiko, f.eks. ADHD-medicin.

Disse lægemidler må ikke bestilles elektronisk.